вторник, 8 мая 2018 г.

Estratégia de biodiversidade do conselho da cidade de nillumbik


Abzeco - Botânica aplicada, zoologia e amp; Consultoria ecológica.


Nossos projetos.


Abzeco se concentra em soluções. A identificação do problema é fácil - encontrar soluções práticas e econômicas é o verdadeiro desafio. Em discussões com reguladores, nos relatórios aos clientes e no trabalho de campo, a Abzeco sempre aborda possíveis soluções, em vez de apenas descrever problemas.


Os seguintes são exemplos recentes de clientes e projetos da Abzeco:


Valores naturais, Pós-fogo. A Abzeco realizou uma série de projetos em todas as regiões afetadas pelo fogo de 2009, avaliando impactos sobre ativos de biodiversidade de alto valor por infestações de ervas daninhas. A Abzeco também esteve envolvida em um projeto de mapeamento e controle de ervas daninhas em grande escala em todas essas regiões.


Abzeco foi contratado para realizar avaliações de reservas selecionadas para identificar potenciais oportunidades de compensação dentro do município e para desenvolver Planos de Gerenciamento de compensação de vegetação nativa para reservas adequadas.


Estudo de remoção de vegetação nativa 2005-2018. Em estreita ligação com o Conselho, a Abzeco está atualmente realizando uma revisão da informação do SIG e da fotografia aérea recente para determinar a extensão da remoção da vegetação nativa em todo o município no prazo estabelecido e também fornecerá uma metodologia repetitiva sistemática padronizada que pode ser empregada pelo Conselho no futuro.


Como parte do projeto de Planejamento de Biodiversidade do município, a Abzeco está atualmente realizando uma série de avaliações de verificação do solo para auxiliar na análise espacial remota de ativos chave da biodiversidade.


Estratégia de Biodiversidade. Atualmente, a Abzeco trabalha em conjunto com o Conselho para preparar uma estratégia de Biodiversidade que inclua design para um registro de banco de dados de áreas de conservação, revisão de registros importantes de espécies e aqueles com potencial para ocorrer dentro do condado, recomendações para projetos específicos de conservação da biodiversidade, incluindo ações prioritárias para a biodiversidade pós-fogo recuperação.


Estratégia de Biodiversidade. Abzeco trabalhou em estreita colaboração com os representantes do conselho para determinar a estrutura do documento e criar uma estratégia realista que atenda às visões, objetivos e objetivos estratégicos de Brimbank em relação à biodiversidade. A estratégia incluiu uma lista prioritária de ações que identificam os recursos necessários e as responsabilidades para atingir os objetivos estratégicos da Brimbanks.


A Abzeco está realizando trabalhos de restauração ativos em locais protegidos de pastagens nativas e escarpamentos de mata de pedras no município e em estreita consulta com o Departamento de Meio Ambiente do Conselho.


Departamento de Sustentabilidade e Meio Ambiente / Parques Victoria.


Programa detalhado de levantamento, mapeamento e recuperação, incluindo salvamento e propagação de Xerochrysum palustre em South Gippsland em Gellions Run & amp; Parque estadual Holey Plains.


Gestão in situ de Diuris fragrantissima, Sunshine, incluindo o controle de Nassella spp., Outras ervas daninhas de alta ameaça e revegetação.


Estudo de polinizador e reintrodução de Diuris basaltica, Neales Road Grassland e potenciais locais de reintrodução.


Mapeamento de ervas daninhas em vários parques e incluindo os Grampians,


Estudo Pós-Fogo Biodiversidade do Parque Nacional Kinglake.


Produção de um Plano de Gerenciamento para Craigieburn, Cooper Street e Barry Road Grasslands, incluindo mapeamento de flora, habitat e distribuição de ervas daninhas de alta ameaça; trabalhos de controle de ervas daninhas.


Restauração de habitat para o Grayling australiano, Yarra River, Yarra Valley Parklands e controle de ervas daninhas em prados de Craigieburn.


Mapeamento EVC sistemático e monitoramento da biodiversidade da vegetação remanescente e auditoria de práticas ambientais. Mapeamento e monitoramento da biodiversidade nas regiões vitorianas de Gippsland, Central e Nordeste. Esta área de estudo abrange mais de 200.000 Ha de terras nas áreas de Strzelecki Ranges, Mt Worth, Yallourn, Leongatha, Boola, Boolara, Stanely, Shelley, Bright, Marysville, Beechworth, Strathbogie e Ballarat.


Flora, fauna e Engenharia Ambiental para o Plano de Estrutura San Remo, Newhaven e Cape Woolamai.


Avaliação de borda em todo o lado de Shire e mapeamento de infestações de ervas daninhas, elaboração da estratégia de gestão de Weed Shire e produção do livro Alpine Shire Weeds.


Produção do Plano de Gerenciamento de Rodovias de Towong Shire e revisão do mapeamento existente da qualidade da vegetação na estrada.


Restauração da Reserva de Flora e Fauna dos Lagos, incluindo gestão de Nassella, outras ervas daninhas, plantações de enriquecimento de espécies, monitoramento e mapeamento de flora rara.


Levantamento de flora, mapeamento, ganho líquido e plano de manejo de vegetação para o Land do Conselho, Merri Creek na Cooper Street.


Avaliação em todo o estado de remanescentes de vegetação de pastagens e assistência na formulação de Política de Retenção de Vegetação Nativa, design e custeio de diretrizes para restauração de pastagens.


Quer saber mais? Mensagem-nos.


Há quase dois anos que Abzeco, com a assistência de ArborCo, realizou o resgate e a translocação da Flor de Arroz Espinhosa e do Fling Flax-Fl.


Botânica aplicada, zoologia e amp; Consultoria ecológica.


1/4 Brisbane Street, Eltham VIC 3095.


Copyright © 2018 ABZECO, Botânica aplicada, zoologia e amp; Consultoria ecológica | Abzeco Pty Ltd - ABN 66 967 834 756 Site da Kurt Petersen.


Visão geral da política de agricultura urbana da cidade de Nillumbik.


Nillumbik Policy Snapshot.


Antecedentes e Visão geral.


A população de 64.219 habitantes de Nillumbik vive entre uma paisagem urbana e periurbana fragmentada em comunidades unidas, que variam de configurações urbanas típicas às propriedades remotas do mato. Existem mais de 300 hectares de reservas naturais e recreativas, que não incluem algumas áreas do Parque Nacional Kinglake, no norte do Condado. Essas reservas fornecem um refúgio importante para a gama única de plantas e animais da Nillumbik e são lugares onde os moradores podem passar o tempo com a natureza e desfrutar de uma série de atividades culturais e recreativas.


Nillumbik possui vários documentos detalhados do Conselho que se relacionam especificamente com o meio ambiente; sobre flora e fauna local, biodiversidade, mudanças climáticas, água e vida verde. Além disso, a Política de Jardim Comunitário de Nillumbik tenta desenvolver conhecimento prático de práticas de vida sustentáveis, bem como construir conexão e resiliência da comunidade (Nillumbik, 2018). As Diretrizes do Jardim Comunitário Nillumbik e as Diretrizes da Caixa do Planter são os documentos complementares desta política. Nillumbik Shire Council está envolvido em uma ampla gama de iniciativas locais de alimentos que estão resumidas no diagrama abaixo.


Iniciativas locais de alimentos Nillumbik Community Gardens Policy, 2018).


Há uma série de grupos comunitários altamente ativos dentro do Nillumbik que estão envolvidos em uma série de atividades relacionadas à alimentação e ao meio ambiente. Um dos mais ativos é o Local Food Connect, que, por exemplo, atualmente facilita mais de 10 trocas de alimentos em torno da Nilumkin municapaility (Local Food Connect, 2018)


Revisão de Políticas, Planos e Procedimentos de Abordagem de Agricultura Urbana e Áreas Relacionadas.


Melhorar o monitoramento, o conhecimento e a informação relacionados a espécies, comunidades e processos ecológicos significativos Conservar, manter e melhorar os serviços e os processos dos ecossistemas Melhorar a tomada de decisões e direcionar os investimentos para conservar a biodiversidade Criar uma resposta consistente e prática ao gerenciamento de incêndio e recuperação da biodiversidade após o bushfire Apoiar o comunidade para agir para proteger e melhorar a biodiversidade.


Comité Consultivo Agrícola Serviços de gestão de terras Mapeamento e comercialização de alimentos Mercados de agricultores Open Farm Days The Landholder Expo.


Para permitir um futuro melhor para os residentes de Nillumbik e incentivar comunidades saudáveis, seguras e resilientes através da prestação de serviços de qualidade Para preservar e nutrir o ambiente natural da Green Wedge para futuras e atuais gerações através de liderança e administração responsáveis. Fornecer infra-estrutura e planejar uma ambiente construído que respeita e preserva o caráter único da Green Wedge Desenvolver uma economia local próspera através de parcerias com empresas locais, governos e comunidade, de acordo com nossos valores de Green Wedge. Fornecer boa governança, liderança e gestão financeira responsável e tomar decisões em de forma inclusiva e transparente.


As Diretrizes do Jardim Comunitário Nillumbik e as Diretrizes da Caixa do Planter são os documentos complementares desta política. As Diretrizes fornecem conselhos para grupos que desejam iniciar um jardim comunitário, as considerações operacionais e de gestão de jardinagem comunitária e o processo de inscrição.


Esta Política alinha-se com os valores da comunidade identificados em Picture Nillumbik, o Green Wedge Management Plan 2018-2025, Environment Charter 2018, Climate Climate Action Plan 2018-2018, Open Space Strategy 2005, Environmental Education Strategy 2018 e Health and Wellbeing Plan 2018 -2017.


Um documento multifuncional que fornece informações sobre as melhores práticas para o crescimento de alimentos em ambientes urbanos. Ênfase no design, seleção de produtos, manutenção, gerenciamento de resíduos, prevenção de doenças e doenças. Informações, promoção e apoio de sistemas alimentares alternativos (swaps de alimentos, mercados de agricultores, etc. .) na forma de links da web.


Paisagismo e Design de Jardim Vida Sustentável; Compras sustentáveis, Waste & amp; Reciclagem de Captura e Uso de Água.


Revisão de Sistemas Alimentares Existentes ou em Desenvolvimento e Estratégias de Agricultura Urbana.


Henry Crawford, Sustain: The Australian Food Network, 2018.


Planejamento e ação.


O planejamento e a ação para os alvos nesta estratégia estão sendo liderados por organizações governamentais vitorianas, conselhos e inúmeras outras agências, grupos comunitários e indivíduos.


Esta seção fornece exemplos do excelente trabalho que está sendo realizado para atingir os objetivos da estratégia.


Instantâneo das conquistas da RCS em 2018-17.


O RCS evoluiu significativamente desde que foi aprovado formalmente pelo governo vitoriano em outubro de 2017. Com um site interativo projetado para ser revisado e atualizado em resposta à mudança, a estratégia foi modificada em 2018-17 com a adição de novas informações significativas e prioridades em relação às mudanças climáticas.


Quatro novas organizações assinaram oficialmente como parceiros da RCS em 2018-17 - Bass Coast Landcare Network, Boorondara City Council, Wathaurung Aboriginal Cooperation e Wyndham City Council. Isso traz o número de parceiros RCS para 32 organizações. Essas organizações têm contribuído metas e compromissos com a estratégia.


O envolvimento do PPWCMA com os gerentes ambientais na região tem como objetivo tornar o trabalho em conjunto mais gratificante do que trabalhar sozinho. O envolvimento com organizações parceiras em 2018-17 incluiu:


Conselhos detalhados para 15 organizações para auxiliar no desenvolvimento de suas próprias estratégias ambientais; Publicação de parceiros & rsquo; Histórias de implementação do RCS no site do RCS; Reuniões com todos os parceiros RCS para discutir o seu progresso em direção aos seus objetivos; Reuniões com potenciais parceiros RCS sobre os benefícios de se envolver; Um segundo Banquete de Conhecimento, que forneceu um & lsquo; all-you-can-learn & rsquo; festa de aprendizagem e rede para 190 participantes de organizações parceiras e associadas; Two Knowledge Caf e eacute; s sobre a construção de parcerias ambientais com organizações indígenas; e uma conferência de flutuação de um dia sobre Port Phillip Bay para induzir novos conselheiros e funcionários a políticas de litoral e marinhas e questões de planejamento. Esta atividade foi realizada como uma parceria com a Associação dos Municípios de Bayside.


Em 2018-17, o Conselho e o pessoal da PPWCMA também avaliaram o progresso, os pontos fortes e os fracos na implementação do RCS. O resultado foi um plano interno do trabalho do PPWCMA para avançar o RCS nos próximos cinco anos. O plano se concentra em seis áreas:


Expandir e recompensar a aliança de parceiros RCS; Tornar mais claros os vínculos entre objetivos estaduais e federais, metas regionais e objetivos de parceiros; Adicionar um prospecto de projetos prioritários para a implementação do RCS; Relatórios antecipados de condições de captação; Melhorar o site do RCS; e continuar a elevar o status estadual das estratégias regionais de captação.


O PPWCMA também desenvolveu mais melhorias no RCS. O próximo conjunto de mudanças propostas será:


Complete o Wadawurrung & lsquo; Welcome to Country & rsquo; declaração; o final dos três acolhe os anciãos aborígenes da nossa região. A declaração descreve as aspirações de Wadawurrung para a gestão ambiental e um breve relato de seu passado e presente como guardiões do país; Atualize a lista de estratégias e planos do governo australiano e vitoriano, especialmente aqueles com metas conectadas aos parceiros RCS & rsquo; trabalhos; Atualize a conta da estratégia da economia regional & lsquo; economia regional & rsquo ;; Adicione novos objetivos de parceiros e declarações de compromisso do Conselho Municipal de Maroondah e do Conselho Municipal de Boroondara; Atualize o texto e o mapa interativo para o Conselho Municipal de Kingston, Cardinia Shire e o Conselho Municipal de Frankston e para a Trust for Nature; e mude o & lsquo; planejamento & rsquo; e & lsquo; potencial & rsquo; status de projetos de link de natureza para a península de Mornington, Werribee River e Maribyrnong Valley para & lsquo; underway & rsquo ;.


As alterações propostas foram aprovadas pelo Conselho em junho de 2017 para apresentação ao Ministro da Água.


Em 2017-18 e nos próximos anos, o trabalho incidirá sobre:


Manter a moeda, a relevância e a aplicação prática do site do RCS, com especial atenção aos vínculos entre o RCS e o governo estadual e federal; Estabelecimento de um prospecto de projetos de ação prioritária; Manter os compromissos dos parceiros e ampliar a aliança de novos parceiros, especialmente entre as redes Landcare e as organizações não governamentais; e Monitoramento e relatórios sobre a implementação da estratégia e o progresso em direção a seus objetivos.


Nossos projetos financiados pelas nossas comunidades Catchments.


Uma série de propostas integradas de projetos de gerenciamento de captação foram desenvolvidas para a estratégia Our Catchments Our Communities. Em outubro de 2018, o Painel de Alocação de Financiamento reuniu-se e concedeu financiamento para os seguintes três projetos:


&touro; US $ 1 milhão será alocado para transformar o corredor Dandenong Creek em uma classe urbana de classe urbana & lsquo; Living Link & rsquo;


&touro; $ 300,000 serão alocados para restaurar a glória natural de Jacksons Creek em Sunbury & ndash; uma base para o Maribyrnong Naturelink.


&touro; US $ 300.000 serão alocados para Vincular a Paisagem da Península de Mornington - Do Planejamento à Ação.


Continue a visitar este site para obter atualizações e histórias em relação aos projetos acima. Não hesite em entrar em contato com o CMA se desejar participar ou desejar mais informações sobre os projetos acima.


Nosso Programa de Investimentos das Nossas Catchments Nossas Comunidades.


A ministra Lisa Neville lançou recentemente a estratégia & ndash Our Catchments Our Communities; A primeira estratégia estadual de Victoria para gerenciamento integrado de bacias hidrográficas. A estratégia foi apoiada no recente Orçamento vitoriano com uma iniciativa de US $ 22 milhões para ajudar a implementá-lo nos próximos 4 anos.


Do novo financiamento, US $ 2 milhões são destinados ao trabalho neste Port Phillip & amp; Região do Porto Ocidental, incluindo cerca de US $ 1,6 milhão a ser investido em um (s) projeto (s) que é:


&touro; um contributo tangível e no terreno para a implementação da Estratégia Regional de Captura (RCS);


&touro; envolvendo múltiplas partes interessadas;


&touro; uma demonstração muito forte da gestão integrada das bacias hidrográficas;


&touro; um projeto plurianual para que ele possa obter benefícios significativos; e.


&touro; alavancando fundos adicionais significativos.


Durante julho - agosto de 2018, a equipe do PPWRCS liderou seis oficinas de discussão em toda a região. Mais de 80 líderes e amigos do RCS de conselhos, agências, ONGs e redes Landcare participaram dessas oficinas para explorar e discutir projetos que atendem aos critérios de financiamento. Esses projetos serão considerados por uma alocação de financiamento independente & # 39; painel para determinar quais projetos serão financiados.


A estratégia Nossas Catchments Nossas comunidades e o financiamento associado são uma demonstração significativa do compromisso do governo vitoriano com a gestão integrada de bacias comunitárias, baseada em comunidade, em escala regional e colaborativa.


Warrandyte to Kinglake Habitat Corridor Project.


A colaboração entre Nillumbik Shire Council, Parks Victoria, Melbourne Water, Departamento de Meio Ambiente, Terra, Água e Planejamento (DELWP) e VicRoads alcançaram um controle de ervas daninhas mais eficaz e eficiente em terras públicas nos últimos 4 anos. Através da gestão urbana de Weed Management Initaitve, o governo vitoriano concedeu US $ 500.000 para restaurar habitats raros, animais e plantas entre o Yarra River Valley e Kinglake Ranges em Nillumbik Shire (um líder RCS).


Os principais resultados desta iniciativa incluem:


1. Uma redução nas ameaças de ervas daninhas à biodiversidade em terras públicas.


2. Maior coordenação entre agências governamentais e proprietários privados.


3. Aplicação de ativos, biossegurança, gerenciamento de riscos e abordagens MERI.


4. Tratou diretamente sobre 69 espécies diferentes de ervas daninhas em 15 reservas que cobrem mais de 1500 hectares.


5. Eliminou a maioria das ervas daninhas novas e emergentes em reservas específicas.


6. Eliminou a maioria das ervas daninhas nas nossas melhores áreas de qualidade.


7. Redução da cobertura de ervas daninhas e ciclos de sementes reduzidos em áreas de menor qualidade.


O principal legado deste projeto é uma estrutura para que o governo e a comunidade trabalhem juntos em projetos de biodiversidade para a proteção do meio natural e o enriquecimento de todos os envolvidos. Embora o financiamento da Iniciativa de Gerenciamento de Mata de Fringe Urbana tenha terminado, o projeto do Warrandyte to Kinglake Habitat Corridor continuará.


Banquete de conhecimento 2018 Banquete.


O Banquete de Conhecimento inaugural de 2018 reuniu 190 Líderes e amigos da Estratégia Regional de Captura em toda a região de Port Phillip e Porto Ocidental no MCG. O Secretário Parlamentar do Meio Ambiente, Anthony Carbines MP, recebeu os convidados e iniciou o evento mediante a concessão de cinco novos Prêmios de Líderes de Estratégia Regional de Captura para: Cidade de Kingston, Cidade de Frankston, Southern Rural Water, Trust for Nature e City of Melbourne.


Servido por 15 oradores diversos, mas especialistas, houve uma festa de informações práticas e dicas para os hóspedes levarem para casa. Tanto o lado esquerdo como o lado direito do cérebro foram exercidos durante a festa do conhecimento. A escuta crítica durante as apresentações foi equilibrada por atividades criativas durante a hora do almoço, incluindo: desenho de vida selvagem, música, interações com animais selvagens nativos e truques de mágica. Além disso, uma loja pop-up indígena permitiu aos hóspedes conhecer os programas e as parcerias NRM indígenas PPWCMA em toda a região.


Os convidados deixaram o dia com conhecimento que poderiam usar em seus trabalhos diários. Aqui está uma seleção de 10 mensagens práticas que aprendemos:


1. A colaboração é aprender em voz alta; ter a mentalidade correta é essencial, compartilhar o seu e ser curioso sobre o ponto de vista, valores e crenças dos seus colaboradores.


2. Seja cauteloso como aplicamos modelos como ferramentas para prever o futuro e ser curiosos sobre os dados que os sustentam.


3. É importante compartilhar percepções e motivações para articular claramente as conexões entre saúde, ecossistemas e sociedade, uma vez que definirem como criamos uma narrativa de saúde e bem-estar em nossos negócios.


4. Repor vida das espécies ameaçadas requer um diálogo aberto e muitas parcerias para garantir o sucesso a longo prazo.


5. A conservação privada da terra é um poderoso movimento mundial e abre oportunidades para um novo diálogo sobre avaliações e pagamentos de serviços ecossistêmicos, garantindo investimentos em recursos naturais, projetos de manejo e paisagens de vários parceiros.


6. Plantar espécies indígenas e nativas em nossos jardins pode criar um senso de comunidade e pertença enquanto é benéfico para a fauna nativa.


7. Muitas propostas de financiamento filantrópico são fracas porque não são um exemplo convincente de seus benefícios ao atender a uma necessidade premente e bem compreendida.


8. Construir relacionamentos com políticos é como construir um relacionamento com qualquer um. Você tem que fazer tempo e lugar para se conhecer antes de você e lsquo; pop a questão & rsquo ;!


9. Parks Victoria e Melbourne Water oferecem colaborações gratificantes. Parcerias com Melbourne Water estão em programas bem definidos e financiados; A Parks Victoria oferece habilidades e capacidade administrativa para apoiar projetos feitos sob medida.


10. Alvos mensuráveis ​​não são apenas parte de uma boa estratégia e planejamento; Eles são essenciais para o sucesso na defesa de seus objetivos ambientais na VCAT.


Um número de alto-falantes forneceu suas apresentações, que podem ser encontradas seguindo este link. Por favor, faça referência a qualquer informação em conformidade. Estamos ansiosos para criar nosso próximo evento Knowledge para 2017.


Consultas regionais para melhorias de RCS propostas.


A equipe de estratégia da PPWCMA, Ian Morgans e Rebecca Koss, reuniu-se com 34 organizações durante fevereiro e março para consultar as mudanças no Port Phillip & amp; Western Port RCS. Eles apresentaram suas descobertas no Comitê RCS da Diretoria na semana passada.


O feedback da consulta mostrou apoio geral para as melhorias propositadas do RCS: as respostas do RCS às mudanças climáticas e as descrições de ativos que melhor explicam os esforços do RCS Leader para conservar a natureza em ambientes urbanos e periurbanos.


Mas eles também ofereceram as direções de estratégia a longo prazo:


- A necessidade de metas para a natureza em locais selvagens e diferentes objetivos adaptados à amenidade baseada na natureza em ambientes urbanos;


- Desenvolvimento adicional do RCS & lsquo; Nature Links & rsquo; conceito para apoiar projetos para melhorar conexões de habitat em paisagens;


- Criar formas para o RCS ser relevante e apoiar os grupos comunitários e os indivíduos em terras privadas.


Estas e outras mudanças recomendadas do RCS serão apresentadas ao Conselho em meados de abril para submissão ao Honorável Lisa Nevile MP, Ministro do Meio Ambiente, Mudança Climática e Água.


Greening Moonee Valley.


Agora, em seu segundo ano, Moonee Valley City Councils & rsquo; Estratégia de Ecologia Urbana está começando a fazer a diferença no terreno. Adoptada em 2017, a Estratégia visa proteger e melhorar a vegetação nativa existente, bem como identificar possíveis conexões de corredores e apoiar novos espaços naturais nas mais recentes paisagens de origem humana.


O Vale Moonee vinculou dois programas do governo australiano, o Programa de 20 milhões de árvores e o Exército verde para alcançar os objetivos e metas estabelecidos na Estratégia Regional de Captura. Através do programa de 20 milhões de árvores, o Conselho comprometeu-se a plantar 30 mil árvores até o final de 2017, bem como a continuar a plantar coberturas terrestres, gramíneas e arbustos. Aumentar e melhorar a qualidade da vegetação nativa em nossos subúrbios proporcionará uma grande variedade de benefícios, incluindo mais habitat para plantas e animais, melhor estética, regulação de temperatura e ar mais limpo.


Nos últimos 12 meses, as equipes do Exército Verde melhoraram os novos sites existentes e preparadas para o plantio. Até agora, as equipes plantaram cerca de 10.000 tubos, realizaram controle de ervas daninhas que abrangem 30 hectares e erosão em mais de 9 hectares dentro do município. Com Moonee Valleys & rsquo; Sucesso em garantir mais quatro equipes do Exército Verde nos próximos 18 meses, o Conselho está muito animado para ver o que eles conseguem.


Summer Bush Fire cria desafio de pesquisa de flora e fauna no ponto pedregoso de Crib Point.


Um novo desafio surgiu para o Crib Point Stony Point Foreshore Committee of Management Inc. Cerca de metade da reserva foi afetada por um incêndio no verão em janeiro de 2018. Os próximos meses exigirão vigilância à medida que as espécies invasivas competem com indígenas quando a regeneração começa.


Como o gerente designado desta seção de Crown Land da Jacks Beach Reserve para Stony Point, no lado do Porto Ocidental da Península de Mornington, o Comité de Gestão de Foreshore protege a vegetação nativa dentro da reserva como seu alvo RCS.


A reserva contém 12 classes de vegetação ecológica e muitas espécies de flora e fauna, incluindo algumas que são raras e ameaçadas. O Comitê Foreshore usa extensas pesquisas de flora e fauna para orientar os trabalhos que são realizados dentro da reserva. Esses trabalhos são incorporados no plano de gerenciamento da reserva e estabelecem a base e a prioridade das tarefas a serem concluídas nos próximos anos. A reserva do foreshore continuará a ser uma ligação biológica natural com uma rica diversidade que apoia uma variedade ou espécie.


Programa de monitoramento de Hume.


Os objetivos mensuráveis ​​na Estratégia de Patrimônio Natural da Câmara Municipal de Hume fornecem a base para o monitoramento e avaliação de suas reservas de conservação. O programa de monitoramento, agora em seu terceiro ano, mostra que o controle de ervas daninhas e coelhos e a queima e remoção física de biomassa parecem estar melhorando a qualidade do habitat, principalmente para o Golden Sun Moth.


O primeiro ano do programa de monitoramento coletou dados de linha de base, medindo e mapeando as áreas relativas de vegetação de boa e baixa qualidade nas reservas da Hume & rsquo; s. O programa agora monitora as mudanças nos mantimentos de baixa qualidade para rastrear o progresso em direção aos seus objetivos de reduzir a extensão das ervas daninhas e aumentar o recrutamento e a diversidade da vegetação nativa.


O método de medição das transições para a baixa densidade de ervas daninhas foi selecionado porque ofereceu para ajudar a avaliar, a custo ótimo, o resultado mais importante que o Conselho pretende alcançar com o trabalho de conservação de reserva. O método é rápido e não detalhado e os contratados do Conselho são capazes de monitorar a metade de suas reservas de conservação a cada ano.


A Câmara Municipal de Hume está atualmente projetando um programa de monitoramento ambiental para terras privadas. Isso apoiará o seu renovado programa de financiamento da conservação para os proprietários rurais.


A cidade de Whittlesea criando presentes naturais para futuras gerações.


A cidade de Whittlesea tem dois programas de conservação em andamento para melhorar a saúde e a segurança da vegetação nativa em seu município. Ambos são importantes trabalhos de conservação para paisagens e comunidades locais e contribuem significativamente para atingir os objetivos da Estratégia Regional de Captura (RCS).


O primeiro programa está usando fundos de contribuições de desenvolvedores e compensações de compensação de vegetação das áreas de crescimento urbano da Whittlesea para melhorar a vegetação nativa de alto valor em novas reservas do Conselho e protegê-las com os convênios de conservação. Whittlesea administra mais de 500 hectares de vegetação nativa em 32 reservas. Seu trabalho está criando novos presentes de espaço aberto e a possibilidade de conservar seus valores naturais para as gerações futuras.


O segundo programa é uma colaboração inovadora com Parks Victoria (PV). Conselho e PV estão trabalhando na revegetação e controle de ervas daninhas ao longo do corredor do Rio Plenty a montante de Plenty Gorge. Esta terra foi adquirida pelo governo vitoriano para criar um Parque Regional e amortecer o Rio Plenty do desenvolvimento urbano em torno de Mernda e Doreen. O projeto combina a capacidade da City of Whittlesea para usar fundos de compensação de curto prazo e desenvolvedores para restauração com a missão de longo prazo da Parks Victoria para manter a terra no futuro.


O trabalho de Whittlesea é orientado por sua "Estratégia de Sustentabilidade" & rsquo; e & lsquo; plano de compensações estratégicas da vegetação nativa; Whittlesea Council reconhece que o seu trabalho contribui para a saúde ambiental e a resiliência para toda a região, de modo que seus objetivos para a extensão e qualidade da vegetação nativa e Hinterland façam parte do Port Phillip & amp; Estratégia Regional de Captura do Porto Ocidental.


O fim do fim do financiamento de quase uma década do desenvolvimento do Corredor de Crescimento está agora à vista. Medir o sucesso a longo prazo dos programas da Whittlesea depende parcialmente da monitorização do governo estadual por espécies ameaçadas e comunidades ecológicas afetadas pelo crescimento urbano. Estes são prescritos na Estratégia de Conservação da Biodiversidade para os Corredores de Crescimento de Melbourne. Mas o Conselho Whittlesea também está trabalhando nos indicadores locais específicos que precisa para rastrear o sucesso de seu trabalho no terreno e entender melhor onde e como seus objetivos são melhor alcançados.


O relatório de meio ambiente de Nillumbik leva uma visão de olho de pássaro para a limpeza da vegetação.


O Nillumbik State of Environment Report 2018 foi adotado pelo Nillumbik Shire Council em abril de 2018. O relatório é o mais recente em 30 anos de histórico de monitoramento e relatórios ambientais.


O Relatório destina-se a fornecer uma imagem precisa das condições ambientais do Shire para informar as respostas do Conselho e da comunidade às ameaças e oportunidades. Ele informará avaliações e implementação de novas estratégias para a Biodiversidade, Green Wedge Management, Espécies Invasoras, Mudanças Climáticas e Gestão Integrada da Água.


Parte do Relatório descreve a compensação legal e ilegal de vegetação em terrenos privados. Para monitorar isso, o Shire of Nillumbik está usando a interpretação da fotografia aérea. O monitoramento mostra que a limpeza da vegetação ocorreu em 1.206 propriedades durante 2009-12 e apenas 545 propriedades durante 2007-2009. Aproximadamente metade das propriedades onde o desmatamento ocorreu durante 2009-2018 foram nas áreas urbanas de Eltham, Eltham North, Diamond Creek e Greensborough.


A resposta da comunidade ao Blackburn Blackberry de sábado de 2009 explica o grande aumento no número de propriedades onde a compensação ocorreu entre 2009-2018. A depuração significativa da vegetação queimada imediatamente após o incêndio foi também registrada como depuração da vegetação. O Shire planeja atualizar suas fotos aéreas para que avaliações oportunas possam continuar.


As superposições de significância ambiental (ESO), definidas como sites de fauna e significado do habitat, foram recentemente revisadas para o Nillumbik Shire em combinação com novos dados disponíveis. Os novos ESOs têm como objetivo refletir melhor o significado e a intactidade do habitat nativo remanescente dentro do condado. Requisitos de planejamento mais fortes serão aplicados nas áreas mais significativas e intactas.


Os dados atualizados do ESO também serão usados ​​para direcionar melhor os serviços de conservação do Conselho e os esquemas de concessão para onde a vegetação e o habitat parecem ter o melhor valor real ou potencial. Os novos dados do ESO da Nillumbik e o Relatório do Estado de Meio Ambiente 2018 formam um pacote de informações para apoiar os decisores e planejadores dos Shire & os muitos grupos comunitários e indivíduos que buscam conservação e sustentabilidade.


Port Phillip e Western Port Regional Catchment Strategy Award Ceremony.


Vinte e duas organizações foram reconhecidas com um prêmio da Ministra do Meio Ambiente, Mudança Climática e Água, Hon. Lisa Neville MP, por ajudar a liderar um plano de grande escala em terra, água e conservação da natureza para a região de Melbourne.


Treze Conselhos Locais, Melbourne Water, Parks Victoria, a Autoridade de Proteção Ambiental de Victoria, o Departamento de Meio Ambiente, Terra, Água e Planejamento, o Parque Natural da Ilha Phillip, um Comitê Litoral de Gestão e o CMS Port Phillip e Westernport são parceiros líderes no Port Phillip & amp; Estratégia Regional de Captura de Westernport.


A Estratégia destina-se a ajudar os conselhos locais e as autoridades públicas a colaborar em objetivos compartilhados para a saúde e a resiliência do ambiente natural da nossa região.


The above organisations have contributed local targets and commitments for native vegetation, native animal populations, rivers and creeks, open space, coasts and the bays.


In presenting the awards, Minister Neville thanked the organisations that have made leading commitments to the Regional Catchment Strategy.


“Success depends on organisations working together”, the Minister said. “Collaboration is not always easy but it’s vital because environments and landscapes don’t stop at our local government or administrative boundaries”. “This region-scale strategy shows how local plans and projects are contributing to environmental health across the region”.


Collaborating for Ramsar wetlands proves better than working alone.


Parks Victoria (PV) is at the centre of a 9-year collaboration to conserve native animals in our region’s Ramsar coastal wetlands. With Australian Government funding, the program is mounting a major assault on weeds, foxes and feral cats around Western Port, the French Island National Park and on Port Phillip Bay’s western shoreline around Point Cook.


Parks Victoria is our region’s largest Ramsar wetland custodian. Western Port Ramsar wetlands cross PV’s boundaries with the Mornington Peninsula Shire Council, the City of Casey, Cardinia Shire Council, Bass Coast Shire Council and Phillip Island Nature Parks. PV’s Port Phillip Bay Ramsar sites share boundaries with the Hobsons Bay City Council and the Wyndham City Council.


Monitoring has already seen better populations of the threatened Southern Brown Bandicoot. Pest control is a vital step towards the Regional Catchment Strategy targets for native animals and the collaboration allows each partner to achieve and learn more than it could alone.


The Inaugural Regional Catchment Strategy Leaders Forum.


The PPWCMA has convened a first 'Regional Catchment Strategy Forum' enabling people from Councils and agencies around Melbourne to discuss environmental directions and issues.


It was wonderful to have 22 people at the first forum discussing “What’s our next common steps forward for conservation?”. It included representatives from Yarra Ranges Council, Hume City Council, Moorabool Shire Council, Manningham City Council, Phillip Island Nature Parks, Parks Victoria, Melbourne Water, City of Whittlesea, Mornington Peninsula Shire Council and Frankston City Council and was full of intelligence, insight, passion and ideas.


The next forum, in November, will explore the concepts of ‘natural capital’, ‘green infrastructure’ and 'ecosystem services' to describe the imperative of our environmental work. Over time, the forum will help strengthen the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy as a shared environmental plan for Melbourne, its hinterland and the bays.


Collaborative weed control conserves natural places in Casey's growing city.


Collaboration between the City of Casey, Parks Victoria, Melbourne Water and the Department of Environment, Land, Water and Planning has achieved great results for some of the City’s scarce bushland reserves.


Funded by the Urban Fringe Weed Management Initiative (UFWMI), Casey’s Weed Management Initiative removed weeds from 128 hectares of land and established over 150,000 indigenous plants over 46 hectares of Council reserves and Parks Victoria land in the Grasmere Creek Catchment through Harkaway and Berwick. Water quality improvements are also expected through riparian and in-stream plantings and associated drainage works.


The project attracted community involvement in advocacy, planning and action and helped establish a weed management group of residents on adjacent private land. Increased community use of the bushland reserves has been observed since the project which suggests it has improved their amenity value. The City of Casey hopes this will help strengthen community appreciation of its natural assets.


Only 7% of the City of Casey’s natural environment remains relatively intact. Casey’s Regional Catchment Strategy target for ‘Permanent Native Vegetation’ aims to protect extent and quality in 98 hectares of vegetation over 16 ‘patches’. These reserves provide precious but scarce natural places for a population of 283,000 which is projected to grow to 459,000 by 2036.


Volunteer efforts are helping Phillip Island Nature Parks conquer its weeds.


Although internationally renowned for its Penguin Parade, Phillip Island Nature Parks is also home for a diverse range of animals and plants including a number of rare and threatened species. Managing over 2000 hectares of Permanent Native Vegetation across a variety of habitats including beaches, wetlands, grasslands and woodlands, requires Phillip Island Nature Parks to implement a range of conservation programs to maintain their quality and extent.


One successful conservation program that has improved the quality of native vegetation was implementation of the Weed Management Strategy. On ground works have reduced the extent of weeds within targeted areas of the Nature Parks (1020 hectares) with the additional benefit of building good working relationships between island management agencies, neighbours and the larger community. Over the past financial year, volunteers planted 30,000 indigenous species across 1020 hectares to rehabilitate and revegetate habitats impacted by weeds. This equates to 4872 volunteer hours. Ongoing mapping of weed populations using geographic information system (GIS) will allow management to target weeds and improve the condition of natural assets across Phillip Island Nature Parks.


Second Regional Catchment Strategy Leaders Forum.


On Friday 20 th November 2018, the PPWCMA hosted the second Regional Catchment Strategy (RCS) Forum. This Forum followed its September meeting to identify how the PPWCMA can help RCS Leaders foster social and financial support for their work. Making sure the RCS articulates shared goals and using these to make ‘common language’ submissions to planning and policy reviews was one strong idea from the discussion. A project to renew our knowledge about community values and better coordinated skill and success-sharing were two others.


Thank you to our RCS Leaders for your participation in the Forum this year. Now we have done the groundwork, next year’s Forums promise to make working together even more rewarding.


Wurundjeri to conduct sustainable agricultural activities in murnong grasslands.


Wurundjeri Tribe Land Council met on Country (Kalkallo) with representatives from the Barengi Gadjin Land Council Aboriginal Corporation, a PhD candidate (La Trobe University), as well as a small selection of Natural Resource Management (NRM) professionals including Rhys Collins from the Port Phillip & Westernport CMA.


Elders and young Wurundjeri people had the opportunity to walk and talk in the grassland, gaining further experience in plant identification and to see murnong first hand. Important scientific and cultural/traditional ecological knowledge (TEK) gained from the recent Barengi Gadjin Earth Oven project (i. e., murnong preparation and cooking) was exchanged. The day has provided Wurundjeri Tribe Land Council with an opportunity to consider a co-ordinated and sustainable approach to murnong management and preservation within the Council’s existing land management activities.


Future discussions will focus on how cultural knowledge can be consolidated and passed forward to upcoming generations of Wurundjeri people. Given that TEK/NRM research has been flagged as a priority (Barengi Gadjin, murnong mapping in Victoria), and that relevant research is currently underway at LaTrobe, discussions will commence on how best to establish appropriate protocols for obtaining permission for NRM activities on Country and knowledge sharing.


Sustainable private land management in Mitchell Shire.


Mitchell Shire Council's Environment Team have continued to implement many activities which are supported by the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy. These activities include: weed control, bushland management, environmental publications and education.


One such environmental education initiative is environmental land management information for new rural landholders. Since early 2000, over 2,000 personalised kits have been sent out to landholders who have purchased properties over two hectares in size. In 2018, the Environment Team reviewed the effectiveness of these kits. The evaluation included a community survey and discussions with the Mitchell Environment Advisory Committee.


As a result of the consultation, and in an effort to minimise paper use, Mitchell Shire Council's Environment Team now send a kit to every new landholder who purchases land over 2ha; a welcome note, a weed identification booklet and a checklist of hard copy publications that they would like to obtain that is sent back to Council, with a reply paid envelope. The checklist is also available to all landholders (not just new landholders) both in hard copy through the Mitchell Shire libraries and in electronic form online.


Urban Biodiversity and Nature Conservation.


Does nature matter to people in urban Melbourne? Sim!


Contact with nature is critical to the health and well-being of 4.5 million Melbournians and over 15 million urban Australians.


But past government strategy has under-recognised urban conservation. Melbourne Water’s waterways program, Council environment staff and Parks Victoria conserve nature in our city against daily competition for space and resources.


The new Victorian Biodiversity Strategy is an opportunity for change. The PPWCMA’s Regional Strategy Team and Living Links Coordinator are working with a group of council and community leaders and the Department of Environment, Land, Water & Planning to show how the Biodiversity Strategy can help better connect urban communities and nature.


The PPWCMA’s Regional Strategy Team is also consulting with its partner organisations on a model response to the Draft Biodiversity Strategy. The response will focus on the importance of urban nature conservation and the value of its partners’ work to keep nature alive and well in the city.


Comments & questions for partners to consider.


Feedback is welcome on all aspects of this Regional Catchment Strategy.


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About this Strategy.


Assets & Targets.


Interactive Map.


Implementation & Reporting.


Strategy Review.


&cópia de; Copyright Port Phillip and Westernport Catchment Management Authority, 2018.


Biodiversity 2037.


Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 is Victoria’s plan to stop the decline of our native plants and animals and improve our natural environment so it is healthy, valued and actively cared for.


The Victorian Government has delivered on its commitment to develop Victoria’s biodiversity plan, Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 . Coupled with reviews of the Flora and Fauna Guarantee Act 1988 (FFG Act) and native vegetation clearing regulations, the Plan will ensure that Victoria has a modern and effective approach to protecting and managing Victoria’s biodiversity.


Turning the plan into action.


An Implementation Plan to accompany Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 is in development, due for release in 2017.


Supporting technical supplement.


This document provides sources, references and further reading for facts stated in each chapter of Biodiversity 2037 , and is current as of May 2017.


Chapter overviews.


Victoria’s natural environment is richly diverse, unique and precious. Victorians treasure the environment not just for its own sake, but for its indispensable value to individuals, communities, Aboriginal Victorians and society as a whole.


While all Victorians enjoy the benefits of biodiversity, relatively few are fully aware of its importance, or are prepared to share the cost of – and responsibility for – sustaining it.


Climate change and population growth are expected to exacerbate existing threats and bring new challenges for Victoria’s biodiversity.


The Biodiversity Plan presents a long-term vision for Victoria’s biodiversity, supported by two goals – Victorians value nature and Victoria’s natural environment is healthy .


The Plan sets statewide targets for both goals.


To get more people engaged with nature and acting to protect biodiversity, we need to better understand the barriers to community involvement – and the opportunities to be involved.


Biodiversity investment should be more strongly focused on prevention and earlier intervention, rather than just crisis response, and we now have the tools and scientific analysis to do this.


The impacts of climate change, and the uncertainty it brings, will be considered in all conservation decisions and will affect what can be achieved.


Priorities:


1. Deliver cost-effective results utilising decision support tools in biodiversity planning processes to help achieve and measure against the targets.


2. Increase the collection of targeted data for evidence-based decision making and make all data more accessible.


A healthy environment is fundamental to a healthy society.


More needs to be done to enable Victorians to access nature, including increasing people’s awareness and understanding of the environment and how they can act to protect it.


We all need to work together – across government, business and the community – to ensure that we have a healthy environment to support a healthy society.


Priorities:


3. Raise the awareness of all Victorians about the importance of the state’s natural environment.


4. Increase opportunities for all Victorians to have daily connections with nature.


5. Increase opportunities for all Victorians to act to protect biodiversity.


By protecting and building the state’s natural capital, we can enhance Victoria’s ability to generate wealth and to compete on the world stage.


The use of environmental-economic accounting will help reveal the linkages between natural capital, society and the economy, and identify risks and opportunities for Victoria.


Victoria will increasingly need to protect and utilise its environmental assets, including its world-class tourism attractions, to deliver co-benefits for the economy and environment, and to help communities become more liveable, resilient and climate adapted.


Priorities:


6. Embed consideration of natural capital into decision making across the whole of government, and support industries to do the same.


7. Help to create more liveable and climate-adapted communities.


8. Better care for and showcase Victoria’s environmental assets as world-class natural and cultural tourism attractions.


The long-term health of Victoria’s natural environment relies not only on a clear future vision, but on financial resources and a collective effort across society.


The government is committed to initiatives that will result in more sustained and diverse sources of investment to help achieve the targets of this Plan.


A key to increasing investment in biodiversity conservation will be supporting landholders to significantly increase the amount of native habitat that is protected and managed on private land.


Priorities:


9. Establish sustained funding for biodiversity.


10. Leverage non-government investment in biodiversity.


11. Increase incentives and explore market opportunities for private landholders to conserve biodiversity.


Victoria’s approach to biodiversity conservation needs to be modernised, with more structured collaboration between stakeholders to drive alignment, accountability and measurable improvement.


To ensure everyone can participate in this collaborative process, the capacity of some interested parties and stakeholders needs to be enhanced.


Priorities:


12. Adopt a collaborative biodiversity response planning approach to drive accountability and measurable improvement.


13. Support and enable community groups, Traditional Owners, non-government organisations and sections of government to participate in biodiversity response planning.


Aboriginal people have profound cultural, spiritual and economic connections to land, biodiversity and resources through their relationship with Country. Connectedness to land, biodiversity and resources on Country is fundamental to the health and wellbeing of Aboriginal people.


Participation in biodiversity planning and management will be supported to address the rights and interests of Aboriginal people.


Improving access to biodiversity and increasing the role of Aboriginal people in biodiversity management provide Aboriginal people with opportunities for economic advancement.


Priorities:


14. Engage with Traditional Owners to include Aboriginal values and traditional ecological knowledge in biodiversity planning and management.


15. Support Aboriginal access to biodiversity for economic development.


16. Build capacity to increase Aboriginal participation in biodiversity management.


Threats need to be better managed across the landscape to ensure that species and ecosystems are conserved, and to give biodiversity the best chance to adapt to the effects of climate change and human population growth.


The government will demonstrate leadership by significantly increasing investment in targeted biodiversity management across conservation reserves and other public land, and by transparently reporting on performance.


The system of conservation reserves requires periodic review to ensure that permanent protection of biodiversity is as effective as possible under changing climate conditions and land uses.


Priorities:


17. Deliver excellence in management of all land and waters.


18. Maintain and enhance a world-class system of protected areas.


Success of this Plan will rely on government leadership in its implementation.


This will include widespread incorporation of biodiversity into decision making, a best-practice regulatory and accountability framework, and regular evaluation to refine and improve its implementation.


Priorities:


19. Adopt a whole-of-government approach to implementing the Plan.


20. Establish a transparent evaluation process to report on progress towards delivering the Plan.


Case study 1: Gundtij Mara basket weaving – reconnecting all Victorians to Country.


Aunty Eileen Alberts pulls off the seeds from the freshly pulled Poong’ort sedge ( Carex tereticaulis ) and lets it fall back into the soil to propagate. With no native animals attracted to the seeds, it grows in wild abundance across Gunditjmara Country, which stretches from Portland in far south west Victoria to past the Eumeralla River and up towards the Grampians in the north.


The sedges provide a bounty for traditional basket weaving, a cultural practice that is carried on by Gunditjmara women who are now sharing their knowledge with the broader community.


Elder Eileen Alberts believes basket weaving can be a catalyst for reconciliation. “We have groups of up to fifteen women here for a few hours,” she says, “and often the classes go on for a few hours past the finish time, because we are all talking so much, sharing stories and enjoying each other’s company, and the friendships continue outside the classes.”


Yet while the sedges are abundant, the cultural knowledge about basket weaving was very nearly lost, and with it the clear benefits of well-being provided by cultural pride and connection to tradition and community. When the Gunditmara were subject to the civilising mission at Lake Condah and forbidden from practicing their culture by the Mission Managers, the women stopped passing down the tradition for fear of having their children taken away. It was only the tenacity of Aunty Connie Hart who was raised on the mission, ‘peeking around the corners’ and secretly watching the female elders, that kept this knowledge alive. However it wasn’t until many years later when Connie was 67 that Eileen managed to convinced her to pass her knowledge on to others. “Even then she would only do it with the blinds pulled down and was convinced that our children would be taken away,” recalls Eileen. “It took three months for her to realise times had changed.”


Nowadays, woven baskets are in demand from people who commission one-off pieces for museums and private collections, supplementing the demand from tourists who disembark from cruise ships in Portland and schedule a stop at Windamara Aboriginal Co-operative to buy smaller items. But Aunty Eileen still has time to weave and mend the traditional eel baskets – nets of three or four metres long – that are used by the rangers today to capture eels at strategic trapping points along the waterways of Budj Bim.


With the revival of the cultural tradition secured, the landscape needs to be actively managed to ensure the survival of the Poong’ort. Aunty Eileen asks the rangers to undertake mosaic burns across the Indigenous Protected Areas before winter to ensure the regrowth for next season. Yet in many other areas the sedge remains under threat from cattle, who eat the entire plant and prevent its natural reproduction.


Case study 2: Friends of Fabbro Fields.


Our initial motivation for convening a ‘Friends of’ group was to get involved in the local community and do our bit for the environment. When we discovered a new environmental reserve was planned for our local area, we knew the time was upon us and we were excited to get involved. Commencing work in 2018, the Friends of Fabbro Fields started with the humble (yet considerable) task of removing rubbish from the five hectare parcel of land. Now, having removed countless bags of weeds and installed thousands of local native plants, we’ve made immense improvements to ecological values throughout the reserve.


Dozens of passionate people have attended our working bees and we’ve made lasting connections with like-minded people in our neighbourhood. With assistance from Nillumbik Shire Council, grant funding from DELWP and Melbourne Water, and hundreds of volunteer hours, we are making great progress with our restoration efforts.


We have enhanced vegetation values on the reserve and have improved connectivity of habitat along the Diamond Creek corridor. In so doing, we hope the aesthetic improvement to the site will inspire others to admire local plants and actively engage in environmental volunteering.


With continued regard for state priorities and guidance from the local council, we hope to restore the best example of riparian forest on the Diamond Creek and foster community admiration for our local environment.


Development of the Plan.


Drafting phase.


Work on drafting the Biodiversity Plan began in 2018. Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2036 was developed in collaboration with key stakeholders through three main reference groups, and various other collaborative processes.


Reference groups.


The reference groups were:


Stakeholder Reference Group, comprising representatives from:


Victorian National Parks Association; Environment Victoria; Environmental Justice Australia; Federation of Victorian Traditional Owner Corporations; Bush Heritage Australia; BirdLife Australia; Victorian Farmers Federation’ Municipal Association of Victoria; Urban Development Institute of Australia (Victoria); City of Greater Geelong; Corangamite Shire Council; Nillumbik Shire Council; National Australia Bank; Environmental Farmers Network; Science representation (LaTrobe University); The Nature Conservancy; Victorian Landcare Council; Farm, Tree and Landcare Association.


Portfolio Reference Group, comprising representatives from the following government agencies:


Catchment Management Authorities ; Trust for Nature; Melbourne Water; Victorian Coastal Council; Museum Victoria; Royal Botanic Gardens; Zoos Victoria; DELWP.


Science Reference Group, comprising scientists from university, government and non-government organisations:


La Trobe University; Trust for Nature; Bush Heritage Australia; University of Melbourne; RMIT; Department of Economic Development, Jobs, Transport and Resources; Griffith University; Deakin University.


These groups met individually or jointly twelve times between June 2018 and November 2018, to provide input and direction into the development and finalisation of the draft plan.


Consulta pública.


The draft biodiversity plan, Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2036 , was made available for public consultation for eight weeks, from 17 March 2018 to 15 May 2018.


During this time Victorians were invited to attend community information sessions held across the state to learn more about the draft plan.


250 submissions were provided on the draft plan by individuals and organisations.


Finalisation.


Public submissions on the draft Plan were analysed following the close of public consultation. Although most submissions were positive, many suggestions were made to improve the Plan, including the need for statewide targets. The Plan was updated and re-written during the latter half of 2018 to reflect the public feedback received. This included the development of statewide targets that were considered by the Plan’s reference groups and included in the final plan.


Projetos relacionados.


Fique atualizado.


DELWP inquéritos gerais: 136 186 VicEmergency Hotline: 1800 226 226 Local Government Switchboard: 03 9208 3333.


Súbito, audição ou deficiência na fala? Entre em contato com o National.


Green wedges.


Explore Melbourne's green wedges: the ring of low-density areas around metropolitan Melbourne.


What are Green Wedges?


The non-urban areas of metropolitan Melbourne that lie outside the Urban Growth Boundary are known as green wedges . There are 12 designated green wedge areas across 17 municipalities which form a ring around the city.


The use and appearance of land in each green wedge area is unique. The landscape ranges from the Mornington Peninsula coastline, to the open basalt plains of the west, to the highly scenic countryside of the Yarra Valley.


Green wedge areas contain a mix of agriculture and low-density activities such as:


major infrastructure that supports urban areas, including: Melbourne and Moorabbin airports the western and eastern water treatment facilities major quarries used in the building industry cultural heritage sites biodiversity conservation areas water catchments.


About one third of the total green wedge area is public land, including national parks, other parks, reserves, and closed protected water catchments.


Melbourne's 12 green wedges.


The Manningham Green Wedge is located within the City of Manningham with small portions extending into the Shire of Nillumbik and the City of Maroondah.


Manningham City Council's Green Wedge Management Plan:


guides sustainable use and development of the green wedge lists priority actions for implementation from 2018 to 2020.


More information:


The Mornington Peninsula Green Wedge is located within the Shire of Mornington Peninsula with a small portion extending into the City of Frankston.


Mornington Peninsula Shire Council is in the process of creating a Green Wedge Management Plan. Currently there is an interim Green Wedge Management Plan as a point of reference for other planning processes.


More information:


The Nillumbik Green Wedge is located within the Shire of Nillumbik with small portions extending into the City of Whittlesea and the City of Manningham.


More information:


The South East Green Wedge includes land within Kingston, Greater Dandenong, Frankston and Casey.


Kingston City Council has developed a Green Wedge Management Plan for the northern portion of the wedge and Greater Dandenong City Council is currently preparing a Green Wedge Management Plan for its portion.


The South East Green Wedge Background Report and Issues Paper was created in 2008 and:


provides information about land use and economic conditions summaries of existing conditions analysis of issues possible management solutions.


More information:


The Southern Ranges Green Wedge is primarily located within the Shire of Cardinia, with smaller areas extending into the Shire of Yarra Ranges, City of Casey, City of Knox, and City of Greater Dandenong.


A Green Wedge Management Plan has not yet been created for this area, however the portion within the Shire of Yarra Ranges is covered by the Yarra Ranges Green Wedge Management Plan.


More information:


The Sunbury Green Wedge is located within the City of Hume, with a small portion extending into the City of Brimbank.


Brimbank City Council has developed a Green Wedge Management Plan for the Brimbank portion of this green wedge, and Hume City Council has completed Phase 1 of development of the Hume portion of the green wedge area.


More information:


The Werribee South Green Wedge is located within the City of Wyndham, with a small portion extending into the City of Hobsons Bay.


Wyndham City Council has developed a Green Wedge Management Plan to plan, manage and protect this green wedge area.


More information:


The Western Plains North Green Wedge is located within the City of Melton.


Melton City Council is currently preparing a Green Wedge Management Plan for the Western Plains North Green Wedge.


More information:


The Western Plains South Green Wedge spans across areas within the City of Wyndham and the City of Melton.


There is currently no Green Wedge Management Plan for this area.


More information:


The Westernport Green Wedge lies largely within the Shire of Cardinia along with the southern coastal and rural parts of the City of Casey.


The two councils are jointly developing a Green Wedge Management Plan.


More information:


Westernport Green Wedge map (PDF, 2.0 MB) Shire of Cardinia or City of Casey websites.


The Whittlesea Green Wedge is located within the City of Whittlesea.


Whittlesea City Council has developed a Green Wedge Management Plan that provides a framework for sustaining this non-urban area into the future.


More information:


Whittlesea Green Wedge Management Plan.


The Yarra Valley and Yarra and Dandenong Ranges Green Wedge includes non-urban land within the Shire of Yarra Ranges, the northern hills area of the Shire of Cardinia, and small portions within the City of Knox and the City of Maroondah.


Yarra Ranges Shire Council has developed a Green Wedge Management Plan for Green Wedge land within its municipality, which covers most of the wedge.


The southern portion is known as the Northern Ranges Green Wedge and is within the Shire of Cardinia. The council has started creation of a Green Wedge Management Plan for the Northern Ranges.


More information:


Management plans.


Councils must prepare Green Wedge Management Plans because the land and conditions in each green wedge vary.


Based on the needs of the local community, each Green Wedge Management Plan identifies the:


values and features preferred future land use environmental and natural resources that should be protected type, scale and form of change in the green wedge how those changes will be managed and facilitated.


The Victorian Government helps councils prepare Green Wedge Management Plans by providing targeted funding, technical advice and guidance.


A Planning Practice Note has been prepared to guide the development of Green Wedge Management Plans:


Melbourne's planning policies have tried to protect non-urban areas for over 40 years.


The Planning Policies for the Melbourne Metropolitan Region (1971) report identified the that the values of this land should be preserved:


“Land use, resources, terrain, vegetation and habitat vary extensively throughout the non-urban areas. It is intended that the basic attributes and resources contained within the areas shall be preserved to a maximum degree, and that environment management policies shall be specifically oriented towards this objective.”


The Melbourne and Metropolitan Board of Works introduced Statements of Planning Policy to formally protect the economic, social, environmental and landscape values of key non-urban areas, including: Dandenong Ranges Mornington Peninsula Western Port Yarra Valley.


Policies such as Shaping Melbourne's Future (1987) reinforced protection for non-urban areas. New metropolitan planning schemes were introduced in 1989: the regional component of all metropolitan planning schemes was amended to incorporate a policy statement for non-urban areas.


Living Suburbs (1995) didn't focus on green wedges, but it included objectives to protect the non-urban values of these areas. A standardised framework based on the Victoria Planning Provisions (VPP) was introduceed as part of reforms to the Victorian planning system in the mid 1990s.


The term green wedges was formally recognised in the Melbourne 2030: Planning for Sustainable Growth metropolitan strategy. An urban growth boundary was introduced to manage outward expansion. Green wedges were enshrined in legislation and the Victoria Planning Provisions.


The government established new localised statements of planning policy for four key special areas within Victoria. Two are located in green wedge areas: Mornington Peninsula and Yarra Valley.


Planning general enquiries: 1300 366 356 VicEmergency Hotline: 1800 226 226 Local Government Switchboard: 03 9208 3333.


Súbito, audição ou deficiência na fala? Entre em contato com o National.

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